Udfordringerne:
Vi har oplevet, at vi har mange medlemmer, der ikke betaler deres kontingent, golfring eller gå-til-golf opkrævninger rettidigt.
Konsekvenserne af dette er to-delte:
- Vi får ikke likviditeten i kassen til tiden, hvilket besværliggør likviditetsstyringen
- Det giver en stor ekstra arbejdsbyrde at indkræve de manglende betalinger
På kontingentdelen stammer de manglende betalinger udelukkende fra medlemmer, der ikke er tilmeldt Betalingsservice.
På golfring og gå-til-golf er alle betalinger manuelle, da disse ikke tilmeldes Betalingsservice.
Det er dermed de manuelle betalinger, der giver problemet.
Handling:
Vi kommer til at indføre forskellige initiativer for at imødekomme udfordringerne.
Alle kontingentopkrævninger, der ikke er tilknyttet Betalingsservice vil blive opkrævet et administrationsgebyr på 65 kr.
I henhold til vedtægterne §4 – ”Kontingent m.m.” tillægges et påkravsgebyr – min. 100 kr. Dette kommer vi til at effektuere fremadrettet således:
- Der udsendes fakturaer med betalingsfrist
- Ved overskridelse af betalingsfristen tillægges et påkravsgebyr på 100 kr. samt ny betalingsfrist.
- Ved fortsat manglende betaling fratages spilleret indtil betaling er foretaget i henhold til vedtægternes §5 – ”Udmeldelse og eksklusion”. Klubben forbeholder sig herunder retten til at gøre krav på kontingentforpligtigelsen.
Tidshorisont:
- Administrationsgebyret ved manuelle fakturaer vil først træde i kraft til 2025 kontingentopkrævningen.
Påkravsgebyret vil gælde fra den kommende kontingentopkrævning 1. juli 2024
Perspektiv:
Vi ønsker ikke fra bestyrelsens og klubbens side at skulle sende gebyrer, spærre medlemmer fra at spille golf og i sidste ende sende til inkasso.
Men vi håber og forventer at medlemmerne kan se det rimelige i at betale for sit medlemskab og ydelser rettidigt, således der ikke skal bruges ressourcer på disse ikke-værdiskabende og demotiverende arbejdsopgaver for ansatte og frivillige i klubben